0 216 640 09 29 0 532 731 28 21 Çekmeköy / İSTANBUL

Ağız Diş ve Çene Cerrahisi

Ağız Diş ve Çene Hastalıkları

Diş hekimliğinde sıklıkla uygulanan implantların çeneye yerleştirilmesi, implant için gerekli olan kemiğin yetersiz olması sonucu kemik greftleri konulması gibi ileri implant cerrahisi uygulamaları da yer almaktadır.

Çene cerrahisinin kapsamında olan diğer bir konu ise, doğumsal veya sonradan gelişen çene yüz anomalileridir. Bunlar arasında sıklıkla rastlanan damak ve dudak yarıkları, alt veya üst çenenin ileride veya geride konumlanması nedeniyle çiğneme fonksiyonunun ve estetiğin bozulduğu gibi durumlar gelmektedir.

Tanı Yöntemleri

Çene cerrahi tanı yöntemleri kapsamında röntgen gibi geleneksel tekniklerin kullanıldığı ve tomografiyle desteklenerek, hastanın birebir ölçüde üç boyutlu kemik modelinin elde edildiği ileri tekniklerde kullanılmaktadır.

Bu sayede ameliyat öncesinde kesin tanı konularak operasyon planı tam olarak yapılabilmektedir. Tanı ve tedavi sırasında başarılı olmak için ortodonti, ve prostodonti gibi diş hekimliğinin diğer uzmanlık alanlarıyla birlikte multidisipliner çalışılması gerekmektedir.

Tedavi Yöntemleri

Ağız diş ve çene hastalıkları ile ilgili cerrahi işlemler lokal anestezi (bölgesel uyuşturma) altında yapılabileceği gibi, genel anestezi altında da uygulanabilmektedir. Hastalar, büyük cerrahi işlemler sonrası yatışları yapılarak gözlem altında tutulmaktadır.

Cerrahi işlemlerin uygulanmasında hastaların konforu, var olan hastalıkları, tedaviden duydukları kaygı ve korku öncelikle dikkate alınmakta ve hastalar buna göre tedavi edilmektedir.

Başa dön
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.